Competențe ale absolvenților

Cognitive

  • identificare, culegere de informatii, documentare, evaluare si inregistrare a informatiilor, analiză, evaluare şi intervenţii specifice pentru reducerea riscurilor sociale de la nivel, individual, familial, de grup, comunitar și societal;
  • elaborare, implementare şi evaluare a proiectelor, programelor si politicilor de asistenţă socială pentru diferite categorii vulnerabile;
  • dezvoltarea serviciilor şi activităţilor de prevenire precum şi a celor de suport acordate beneficiarilor sistemului de asistenţă socială;
  • consultanţă în accesarea resurselor comunitare pentru persoanele şi grupurile sociale excluse sau aflate în risc de excludere socială (instituţii, servicii, prestaţii);
  • consiliere și alte metode de intervenţie specializată acordate în mediul familial sau instituţional (spitale, şcoli, penitenciare, centre anti-drog, instituţii specializate de asistenţă socială etc.) cu respectarea valorilor și principiilor șpecifice asistentei sociale;
  • comunicare şi relaţionare profesională cu beneficiarii și alți actori sociali implicați;
  • cunoasterea noutatilor stiintifice in domeniu, care sa le faciliteza actualizarea permanenta a muncii desfasurate si sa le permita preocupari stiintifice in domeniu.

Practic aplicative:

Activitățile practice (laboratoare, practica de specialitate) au ca scop:

  • aplicarea unor principii şi metode de bază pentru rezolvarea de probleme/situaţii bine definite, tipice domeniului în condiţii de asistenţă calificată;
  • utilizarea adecvată de criterii şi metode standard de evaluare pentru a aprecia calitatea, meritele şi limitele unor procese, programe, proiecte, concepte, metode şi teorii;
  • elaborarea de proiecte profesionale cu utilizarea unor principii şi metode consacrate în domeniu;
  • prelucrarea statistica a datelor experimentale, sursele de erori în prelucrarea parametrilor sociali și modalități de minimizare a acestora, cunoașterea metodelor de expermentare și analiză folosite în cercetarile cu specific social din instituții de stat, ONG-uri;
  • formarea deprinderilor de a lucra cu aparatura modernă (baze de date, statistici, etc) și de a interpreta rezultatele obținute.

De comunicare si relationare:

Comunicarea și relaționarea, alături de cunoștințele teoretice și practice, sunt cerințe esențiale care trebuie îndeplinite pentru ocuparea locurilor de munca vizate de absolvenții specializării Asistenta sociala. Întocmirea și prezentarea referatelor pentru anumite discipline, participarea la sesiunile studențești, la contractele de cercetare, activitățile practice, le creează studenților:

  • deprinderea de lucra în echipă, de a-și organiza coerent activitățile;
  • deprinderea de a vorbi în public, de a-și argumenta și sustine punctele de vedere, de a răspunde întrebărilor, de a-și forma și de a utiliza un limbaj de specialitate;
  • dezvoltarea unei imagini de sine pozitive și critice în același timp;
  • dezvoltarea abilităților sociale, de interacțiune cu ceilalți;
  • formarea abilităților de rezolvare a problemelor și de luare a deciziilor;
  • formularea de scopuri specifice și măsurabile și aplicarea strategiilor care să conducă la îndeplinirea lor.